Goknula mi

ps. detta inlägg skall läsas till tonerna av "the killers-spaceman" ds.

Såhär i minusgrader utomhus och förkylning inomhus är det lätt att drömma sig bort till en annan tid. En tid då allting var lite enklare..liite roligare..lite mer pepp.. lite varmare.. lite mer tapasfyllt..lite mer moschitofyllt.. mer tjuv och polisfyllt, mer hanna och emelie-time fyllt.. En tid i Barcelona..
Eller varför inte en tid på hannas balkong?..

Jag blir helt enkelt sjukt opepp i januari-februari.. Sommar kom och ta mig nu!

Då är det fint att man får komma hem till Hanna för lite mys framför Let's dance med popcorn..just like back in the days..
Hannas ut och in vända långkallingar med tvättlappen utstickandes som en svans där bak lyser då upp i februarimörkret och värmer i snöslasket.

Bitter blev jag när min kropp inte orkade gå ut och svänga de lurviga med hanna i lördags..
Avundsjuk blev jag på Gustav som fått dansa hela kvällen med sweet hanna.. Åh.. barcelona..vad vi dansade!

Varm och friskare från min förkylning blir jag av tanken på att jag och Hanna snart ska ses, bara hon och jag och fika.. och tjöta..

Lycklig och kär  blir jag av tanken på att hanna och jag ska stå i solskenet på Roskildefestivalen lulliga på dansk tuborg och sjunga med till Coldplay.. live!..

Plötsligt kommer ljuset tillbaka i tanken på hanna..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0