Passgång?..jaaa, nu fattar jag!

Att springa passgång innebär att armar och ben är synkroniserade. Alltså, när höger ben är fram så är även höger arm fram. Ett exempel på djur som går passgång är kamelen, människan går inte passgång, men man kan försöka.
Alla människor som försöker gå passgång lyckas också och förstår principen med att samma arm och ben ska fram samtidigt.. Alla utom Hanna..

Jag visade och visade för henne i Barcelona hur man gör.. efter en kvart sa Hanna: Jaaa, men nuu fattar jag!
Och började springa med små steg och vevade med armarna i stora svepande rörelser..

Nej Hanna, det min vän, är inte passgång.



Har denna blogg blivit lite väl hård mot Hanna?
Kanske bottnar det sig i min bitterhet över Hannas frånvaro från Norrköping?

Men jag gillar dig Hanna, det vet du ju..
Och jag vet att du sitter i Stockholm just nu och lyssnar på den här låten och längtar efter mig.. visst?

http://www.youtube.com/watch?v=fDQnkYwfNfk

Kommentarer
Postat av: Hanna

Ja.. lite väl hård tycker jag. Det är du som lägger ribban för den hårda jargongen nu. Som man sår får man skörda vettu sägs det ju.

2008-10-13 @ 18:47:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0