hannas relation till soppa

Mat ska man äta och vätska dricker man..
Att äta soppa är en ekvation för Hanna som inte går ihop.

Skämmas fick jag göra när jag en dag på lunchen hade med mig min spenatsoppa i lunchlådan till skolan.

-Men all soppa kan du väl inte säga att du inte gillar? sa jag
- Jo, ingen soppa är god, förutom svampsoppan som min mormor gör.. svarade hanna
- Men det finns ju matiga soppor, som är mer som grytor, med stora grönsaksbitar och grejer..
-Mm, jo, men det är något med den där buljongsmaken som jag inte klarar av!
sa Hanna och såg så bestämd ut att jag tänkte att det faktiskt inte var någon idé att försöka få över henne på "soppgillarsidan".



Talade med Hanna förrut i telefon.. Hon dammsög istället för att sitta med tentan, jag återkommer om hur det gick.

Chao.

Kommentarer
Postat av: uffepuffen

åh! äntligen någon som har fattat grejen med soppa!

2008-10-08 @ 13:57:21
URL: http://uffepuffen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0