Fika

Jag och Hanna har en sak gemensamt iallafall. Vi gillar fika. Macka och kaffe, alltid.. Fåevaaah
Idag avslöjade dock Hanna en högst pinsam sak, jag fick skämmas (igen) ..
Hanna hade aldrig använt en kaffepress förrut, så jag fick smygvisa hur man gör, "hur svårt kan det va?" frågar jag mig..
I samma veva som vi åt våra mackor gjorda på nybakt bröd sa hanna att det är så synd, för hon har ett bra ställe som bakar dinkelbröd som är jättegott, men hon hinner aldrig äta upp det innan det blir gammalt..
"Frys?" föreslog jag.."...jaaaa!..just dee jaa, det kan man ju göra! vad smaart!".. 
 
Till helgen ska hanna fara bort igen, som hon säger. Stockholm, Norrköping duger inte på helgerna längre..
Hon ska på sin broders 40 års kalas.. hanna har så gamla syskon, för hon ljuger om sin ålder egentligen har jag kommit på. Egentligen är hon 35 år, men låtsas vara 22 år. På det sättet går det ihop, mysteriet är löst..
Eller så är det hennes syskon som ljuger om sin ålder, för festen ska ha hårdrockstema.. Inte så moget liksom!

Jag ser fram emot foton på facebook på hanna med långhårig stripig peruk, nitar, Motörhead t-shirt och en öl i handen.. Give me!



Miniguide i hur man pratar som Hanna:

Ska du säga Härjedalen så säg: "Härjedaln"

Vill du säga ett gullord till någon du gillar, så kalla personen för: "Goknul" (nej, det är inget perverst säger hanna, en goknul är en goknul, det går inte att förklara vad exakt det är..mmm min lilla goknul)

Man kan även böja goknul, om man vågar, och säga: "goknula mi" (men där är risken för missförstånd stor, så en varning utsändes, det hanna menar här är "goknulen min"..inte något annat..säger hon)

Ska du säga något i stil med "nej, gud nej!" så säg: "Ne, Hövva ne"


Detta var grundorden i Hannas vokabulär, fortsättning följer.



Hanna har blivit tillsagd att sluta använda svarta underkläder eftersom det drar ner hennes självkänsla..
Men Hanna tror inte på det här med färger så det skiter hon i.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0